پایین آمدن آی‌یو‌دی و خونریزی بعد از مصرف ال‌دی

سلام سه ماه سزارینم میگذره رفتم دستگاه هلندی گذاشتم و بعد ۱۷ روز سونو انجام دادم دستگاه اومده بود پایین و جاش نبود دکتر گفت رحمم شله قبول نکرده فعلا نگه دارم پرید شدم روز ۵ برم دوباره سونو. وقتی هم دستگاه گذاشت ی بسته بهم الدی داد الان نصف الدی رو خوردم و تموم نشده و افتادم به خونریزی
الان خونریزی از چیه؟
7 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت خونریزی، پایین آمدن یا جابجایی آی‌یو‌دی و تحریک مخاط رحم است؛ در بیشتر موارد این خونریزی به‌خاطر عدم جایگیری مناسب یا واکنش موقتی بدن به وسیله و شروع قرص ال‌دی رخ می‌دهد و معمولاً فوراً خطرناک نیست.
آرام باشید و پیگیری سونوگرافی را انجام دهید.
راهکار‌های عملی:
- استراحت نسبی و پرهیز از فعالیت بدنی سنگین و رابطه جنسی تا بررسی مجدد.
- ادامه مصرف بسته ال‌دی طبق دستور پزشک و تکمیل بسته مگر پزشک گفته است توقف دهید.
- استفاده از نوار بهداشتی و ثبت میزان خون (تعداد تعویض در ساعت) برای گزارش به پزشک.
- مسکن ضدالتهابی مانند ایبوپروفن برای درد و کاهش خونریزی در غیاب منع پزشکی، با دوز توصیه‌شده روی برچسب.
علائم هشدار:
- تعویض پد هر ساعت یا خونریزی شدید و کنترل‌نشده.
- تب بالا یا درد شدید شکم/حساسیت شدید در ناحیه رحم.
- سرگیجه، ضعف شدید یا غش.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.