خونریزی در ماه دوم مصرف دزوسپتیو نرماله؟

سلام برای درمان پریود طولانی و تداخل هورمونی ۳ ماه دزوسپتیو تجویز شده برام ی ماه رو خوردم و هر روز لکه داشتم دکترم گفت طبیعیه کمتر میشه ولی الان ماه دوم هستم و ۱۴ عدد از بسته دوم رو خوردم، یکم بیشتر از لکه بینی خون میبینم قرمز روشن
طبیعیه؟
چقدر زمان میبره دیگه اصلا لکه نباشه؟
2 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام.
لکهبینی یا خونریزی خفیف تا متوسط در 2 تا 3 ماه اول مصرف دزوسپتیو می‌تواند طبیعی باشد و معمولا با منظم خوردن قرص‌ها کمتر می‌شود.
اگر قرص را دیر یا نامنظم خوردهاید، داروی دیگری مصرف کردهاید، یا اسهال/استفراغ داشتهاید، احتمال خونریزی بیشتر می‌شود و اثر قرص هم ممکن است کم شود.
اگر خونریزی مثل پریود زیاد شد، درد شدید، سرگیجه، ضعف، یا احتمال بارداری دارید، باید زودتر معاینه و تست بارداری انجام شود.
برای تصمیمگیری نهایی حتما ویزیت حضوری لازم است.
0
برای اطمینان خاطر توصیه به انجام سونوگرافی واژینال و ازمایشات هورمونی می شود
0
سلام
اولا از نظر پولیپ و ازمایشات هورمونی بررسی بشین
اما یکسری افراد در 3ماهه اول مصرف ممکنه لکه بینی داشته باشن که تدریجا رفع می‌شه

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.