ترشح زرد بعد از سقط با قرص نشانه چیست؟

سلام جنین تقریبا یکماه که تشکیل نمی شد رشد نمی کرد سقط کردم با قرص خونه ریزی داشتم موقع سقط الان قطع شده فقط مایع تقریبا هم سفید هم به زرد رنگ میخوره میاد مشکل ایرادی تداره؟
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

1
وقت به خیر عزیزم ترشح زرد رنگ میتونه نشونه عفونت باشه برای همین اولین قدم برای شما معاینه واژینال هست در صورتی که در معاینه شواهدی به نفع بقایای بارداری باشه سونو هم درخواست می‌شه
0
احتمال عفونت هستش حتما معاینه بشین و دارو لازم رو بگیرین

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً ترشح زرد یا سفید بعد از استفاده از قرص سقط مرتبط با باقی‌ماندن مقداری بافت رحمی یا یک عفونت خفیف است.
در بیشتر موارد این وضعیت نیاز به پیگیری دارد اما فوراً خطرناک نیست و قابل درمان است.
راهکار‌های عملی:
- استراحت کنید و مایعات کافی بنوشید، از پد بهداشتی استفاده کنید و تامپون یا دوش واژینال نداشته باشید.
- لباس زیر تمیز و نخی بپوشید و روزانه پد را عوض کنید تا بوی نامطبوع کمتر شود.
- تب سنجیده و دما را چک کنید؛ تب یا لرز گزارش دهید و برای بررسی با سونوگرافی یا معاینه به پزشک مراجعه کنید.
علائم هشدار:
- تب بالای 38 درجه یا لرز مداوم.
- خونریزی بسیار شدید (تعویض پد هر یک ساعت یا بیشتر خونریزی غیرقابل‌کنترل).
- درد شدید شکم یا بوی بسیار بد و ترشح چرکی.
تخصص پیشنهادی: زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.