درمان کلامیدیا و تریکومونا: راهنمای دقیق دارویی

سلام
من سرویسیت خفیف و ترشحات زرد نسبتا زیاد،داشتم دکتر برام آنتی بیوتیک های داکسی ۱۰۰ و مترونیدازول ۵۰۰ و سفکسیم ۴۰۰ به مدت یک هفته تجویز کرد،هم خودم و هم همسرم مرتب دارو هارو مصرف کردیم ،بعد اتمام دوره درمان پریود شدم الان که اواخر پریودمه همچنان ترشحات کرم رنگ دارم اما به میزان کم ممکنه عفونتم درمان نشده باشه ؟باید دارو هارو یک دوره دیگه هم مصرف کنم ؟آیا لازمه همسرم هم باز دارو مصرف کنه ؟
24 خرداد 1404

پاسخ پزشکان

0
سلام
عزیزم بهتر است که مجددا معاینه و بررسی بشین
0
با سلام
معاینه مجدد و همچنین انجام تست پاپ اسمیر ضروری است

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

سلام و وقت بخیر،
بر اساس توضیحات شما، درمان اولیه با داکسی سایکلین، مترونیدازول و سفکسیم تجویز شده است.
این دارو‌ها برای درمان عفونت‌های ناشی از کلامیدیا و تریکومونا بسیار مؤثر هستند.
تداوم ترشحات پس از پایان دوره درمانی و پریود ممکن است نشانه‌ی نیاز به ارزیابی بیشتر باشد، اما لزوماً به این معنا نیست که عفونت به طور کامل درمان نشده است.
تغییرات هورمونی ناشی از پریود می‌تواند باعث ترشحات بیشتر شود.
برای اطمینان از رفع عفونت، توصیه می‌کنم پس از اتمام دوره پریود آزمایش دیگری انجام دهید.
در صورتی که هنوز نشانه‌های عفونت وجود داشت، ممکن است لازم باشد دوره‌ی درمانی تکرار شود.
همچنین، از آنجا که بیماری‌های مقاربتی معمولاً بین شرکای جنسی منتقل می‌شوند، درمان همزمان هر دو شریک ضروری است تا از انتقال مجدد عفونت جلوگیری شود.
مراجعه به پزشک متخصص یا مشاوره با یک متخصص عفونی برای راهنمایی دقیق‌تر توصیه می‌شود.

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.