آنتی‌بادی هپاتیت B پایین (عدد ۷) — چه کنم؟

درود من آزمایش خون دادم و میزان آنتی بادی هپاتیت b عدد ۷ بود که نوشته بود زیر ۱۰ مقاومت نداره. الان باید چیکار کنم دوز یاداور تزریق کنم؟ واجبه؟ و اینکه توی محدوده شرق تهران جایی هست که تزریق کنن؟
6 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً سطح آنتی‌بادی ۷ نشان‌دهنده حفاظت ناکافی در برابر هپاتیت B است و نگران‌کننده اما غالباً نیاز به اقدام فوری زندگی‌تهدیدکننده ندارد.
در بیشتر موارد علت واکسیناسیون ناقص یا کاهش ایمنی با زمان است.
راهکار‌های عملی:
- سابقه واکسیناسیون را بررسی کنید؛ اگر سه‌دوز کامل را نگرفته‌اید، تکمیل سری توصیه می‌شود.
- اگر قبلاً واکسن کامل شده اما آنتی‌بادی <10 است، معمولاً یک دوز یادآور داده می‌شود و آزمایش مجدد ۴۸ هفته بعد انجام می‌شود.
- برای تزریق واکسن یا یادآور به مرکز واکسیناسیون یا بهداشت منطقه‌ای شرق تهران مراجعه کنید؛ مراکز بهداشت و کلینیک‌های دولتی و خصوصی واکسن را تزریق می‌کنند.
علائم هشدار:
- زردی پوست یا چشم
- درد شدید یا مداوم شکم فوقانی همراه تهوع/استفراغ
- ادرار بسیار تیره یا تب بالا و ضعف شدید
تخصص پیشنهادی: متخصص بیماری‌های عفونی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.