با سلام من آخرین سونوگرافی که رفتم انومالی بود که مشکل نداشت در هفته ۳۰ بارداری رفتم گفت تشخیص به هیدروسفالی دادن آلان هم ۳۶ هفته هستم وخیلی نگران استرس دادم از بس که گریه کردم همش سرفه خیلی بد اومده سراغم کمکم کنید
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
وقت به خیر عزیزم الان این حجم از استرس کمکی به شما نمیکنه بایستی نوروسونوگرافی و ام ار ای مغز جنین انجام بدین و اکوی قلب جنین. در هر صورت بایستی تا زمان زایمان و تشخیص قطعی صبر کنین. نتیجه بستگی داره به شدت هیدروسفالی انومالیهای دیگر همراه بعضا موارد خفیف و ایزوله لزوما باعث نتیجه ی بد در بارداری و نوزاد شما نمیشن
عزیز سونوگرافی تون رو ارسال کنید، بعلاوه اینکه بررسیهای دیگه ای مثل اکوی قلب جنین و سونوگرافی هدفمند باید انجام میشده، اگر نرمال بوده، استرس نداشته باشید
احتمالاً در سونوگرافی افزایش مایع در بطنهای مغزی جنین (هیدروسفالی) مطرح شده است. نگران شدن طبیعی است؛ در بیشتر موارد نیاز به بررسیهای تکمیلی است و این تشخیص لزوماً به معنای مشکل جبرانناپذیر نیست. راهکارهای عملی: - نفسهای عمیق و استراحت در محیط آرام برای کاهش استرس و جلوگیری از تشدید سرفه. - برگههای سونوگرافی را همراه داشته باشید و از پزشک بخواهید اندازهها و تصاویر را با شما توضیح دهد. - پیگیری تصویربرداری تکمیلی (سونوگرافی تخصصی فتال یا MRI جنینی) در مرکز تخصصی برای تعیین مقدار و علت احتمالی. - برای کنترل سرفه و علائم تنفسی با پزشک تماس گرفته و از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنید. علائم هشدار: - کاهش محسوس یا قطع حرکت جنین. - خونریزی واژینال شدید یا درد شکمی و انقباضات منظم. - تب بالا، تنگی نفس شدید یا سرگیجه مداوم. تخصص پیشنهادی: پریناتولوژی (فوقتخصص مادر و جنین)
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.