درمان نکردن هلیکوباکتر خطرناک است؟

سلام. من آزمایش آنتی ژن هلیکوباکتر مدفوع دادم مثبت شد. علائمی ندارم و فقط موقع خوردن ترشیجات زیاد اینا یکم معده م ترش میکرد. الان تغذیه مو رعایت میکنم. متخصص بهم گفت اگر علائم نداری معده درد و تهوع نداری لازم نیست کاری کنی. پریکاردیال افیوژن داشتم تازه داره خوب میشه دکتر گفت باید برا معده ت آنتی بیوتیک سنگین بخوری که فعلا توصیه نمیکنم دو سه ماه اینا صبر کن بعد. خطرناک نیست درمان نکردنش تو این مدت؟
4 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
در صورت عدم وجود علایم گوارشی نیاز به درمان در حالت فعلی نمی باشد
0
سلام
بهتره درمان بشه به ویژه در صورت مثبت بودن سابقه خانوادگی.
ولی عجله ای برای درمان وجود نداره.
0
سلام
با توجه به مثبت شدن آزمایش حتما باید تحت درمان قرار بگیرید

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.