سلام من ریزش مو سکه ای دارم طوری هست که پلک هام هم ریخته دکتر روماتولوژی قرص baricitinib ۴ رو تجویز کردم یک ماهی هست مصرف میکنم درد عظلاتم خیلی کم شده ولی برا ریزش موهام هیچ فرقی نکرده مصرف رو ادامه بدم یا نه
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
درود برشما بله فعلا ادامه بدید ریزش مو در مرحله بعدی اهمیت هست
احتمالاً علت ریزش سکهای شما آلوپسی آرهآتا (ریزش موی خودایمنی) است که میتواند ابرو و پلکها را هم درگیر کند. در بیشتر موارد پاسخ درمانی به داروهای سیستمیک مثل باریسیتینیب چند هفته تا چند ماه طول میکشد؛ فعلاً نگران نباشید و عجولانه نتیجهگیری نکنید. راهکارهای عملی: - ادامه دادن باریسیتینیب طبق دستور روماتولوژیست؛ معمولاً لازم است حداقل ۳–۶ ماه فرصت داده شود مگر عوارض جدی ظاهر شود. - از مالش پلک و استفاده از مواد آرایشی سنگین خودداری کنید و از شوینده ملایم و قطره اشک مصنوعی برای حفظ ناحیه پلک استفاده کنید. - هر ۴–۸ هفته عکس از نواحی ریزش بگیرید تا تغییرات قابل مقایسه باشد. - برای بررسی گزینههای موضعی (تزریق موضعی کورتیزون یا درمانهای ترکیبی) و ارزیابی پاسخ درمان، به متخصص پوستمراجعه کنید. علائم هشدار: - تب پایدار یا علائم عفونت منتشر. - تنگی نفس یا درد قفسه سینه یا ورم سریع صورت/لبها. - تورم یا درد یکطرفه پا یا خونریزی/بثورات گسترده. تخصص پیشنهادی: پوست
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.