علت شروع آنافیلاکسی و حساسیت گسترده چیست؟

حدود ۸ ماهه دچار واکنش های الرژیکی شدم که قبلاهیچگونه حساسیتی نداشتم
تا حالا چندبار انژیو ادم رو تجربه کردم
و یکبار انافیلاکسی شدم با داروی دیکلوفناک
میخام ریشه اصلی مبتلا شدنم به الرژی رو بدونم با اگثر غذاها با دارو ها واکنش نشون میده بدنم
8 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت اصلی واکنش‌های جدید، حساسیت دارویی به‌ویژه نسبت به دیکلوفناک یا یک روند فعال‌شدن ماست‌سل (سندرم ماست‌سل) است. در بیشتر موارد این‌ها می‌توانند باعث ورم، خارش و حتی آنافیلاکسی شوند؛ آرامش داشته باشید اما پیگیری ضروری است.
راهکارهای عملی:
1 مصرف دیکلوفناک و دیگر داروهای مشابه (NSAID) را موقتاً قطع کنید و هر دارویی را بدون مشورت پزشک جدید نزنید.
2 همراه داشتن اپی‌نفرین اتواینجکتور و آموزش استفاده از آن در صورت سابقه آنافیلاکسی.
3 ثبت دقیق هر حمله: زمان، داروها، غذاها، محل و شدت علائم و عکس از هر ضایعه پوستی.
4 مصرف آنتی‌هیستامین غیرمخفف طبق توصیه پزشک برای کنترل خارش و ورم.
علائم هشدار:
1 تنگی نفس یا خس‌خس شدید و سریع
2 افت هوشیاری، سرگیجه شدید یا احساس غش
3 ورم سریع صورت/گلو یا مشکل بلع
تخصص پیشنهادی: آلرژی و ایمونولوژی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

تن و روان از هم جدا نیستند

رایگان · بدون ثبت‌نام

خواب، گوارش، سردرد و حتی شدتِ درد از حالِ روانی‌مان اثر می‌گیرند — شناختن خود، بخشی از مراقبت از بدن است.

شروع شناخت خودم ←
تست‌های روان‌شناسی — شناخت خودم ←