تغییر پریود و بزرگ شدن شکم بعد از مصرف ال‌دی

درود وقت بخیر من ۲۰ مهر رابطه داشتم و قرص ال دی مصرف میکنم همیشه پنج یا چهار روز بعد از قطع قرص پریود میشدم این دفعه روز ششم پریود شدم(۲ آبان )و همون روز قبل از اینکه پ پریود بشم آزمایش بتا دادم ماه قبل چهار روز پریود شدم و این ماه سه روز به جای پنج شش روز و مقدار خونریزی هم کمتر شده بود شکمم بزرگ شده ،قرص ال دی هم برای تنبلی تخمدان و هم جلوگیری مصرف میکنم ، آیا باردار هستم یا مشکل چیز دیگه هست؟
7 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت، اثرات هورمونی قرص ال‌دی است که می‌تواند باعث نامنظمی خونریزی و احتباس مایع/نفخ شود؛ در بیشتر موارد این تغییرات موقت‌اند.
احتمال بارداری کمتر است اگر آزمایش بتا منفی بوده، اما در برخی موقعیت‌ها تست زود انجام شده ممکن است نیاز به تکرار داشته باشد.
راهکارهای عملی:
1 نظم مصرف قرص را بررسی کنید و دوزها را طبق دستور ادامه دهید.
2 آزمایش بارداری خون (بتا) را ۷–۱۰ روز بعد تکرار کنید یا تست ادرار یک هفته بعد تکرار شود.
3 کاهش نمک، نوشیدن آب کافی و پیاده‌روی سبک برای کاهش نفخ انجام دهید.
4 میزان و مدت خونریزی را ثبت کنید تا در مراجعه قابل گزارش باشد.
علائم هشدار:
1 درد شدید یا گرفتگی مداوم در ناحیه زیر شکم
2 خونریزی بسیار شدید (تعویض پد هر ساعت)
3 تب بالا یا سرگیجه و تنگی نفس
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص