خونابه بعد از پاپ اسمیر به‌خاطر التهاب

دیروز عصر آزمایش پاپ اسمیر انجام دادم که دکتر وقتی معاینه کرد گفت التهاب داری
حین انجام پاپ اسمیر ازم خون اومد گفت به خاطر التهابه
الان فقط خونابه میاد دکتر بهم دارو و پماد واژینال داده آیا میتونم استفاده کنم؟
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
بله میتونین استفاده کنین، جواب پاپ اسمیر رو هم پیگیری کنید
0
وقت به خیر عزیزم بله نگران نباشین به دنبال پاپ اسمیر لکه بینی موقت شایع خصوصا اگر التهاب وجود داشته باشه که پزشکتون درمان گذاشتن بدون نگرانی استفاده کنین
0
سلام
بله میتونید استفاده کنیدپیگیری جواب پاپ اسمیر و درمان التهاب ضرورری ضروری است
0
سلام
نگران نباشید دارورا استفاده کنید
0
سلام
بله دارو‌های تجویز شده را تحت نظر پزشک میتونید استفاده کنید
0
بله می تونید استفاده کنید، و مشکلی نداره، این حالت به دنبال انجام تست پاپ اسمیر طبیعیه

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً خونابه به‌خاطر التهاب و تحریک مخاط واژن یا دهانه رحم هنگام معاینه است و در بیشتر موارد خطر فوری ندارد.
نگران نباشید اما مراقبت و پیگیری لازم است.
راهکار‌های عملی:
- مطابق نسخه پزشک از دارو و پماد واژینال استفاده کنید؛ در صورت سوزش یا حساسیت مصرف را متوقف کنید.
- تا کاهش خونابه از نزدیکی جنسی و استفاده از تامپون خودداری و از نوار بهداشتی استفاده کنید.
- ناحیه را با آب و لرم شست‌وشو دهید، از صابون معطر یا دوش واژینال بپرهیزید.
- استراحت نسبی داشته باشید و از فعالیت‌های سنگین بپرهیزید.
- اگر خونابه ادامه داشت بیش از 4872 ساعت یا بدتر شد، پیگیری کنید.
علائم هشدار:
- خونریزی شدید یا خیس شدن پد هر یک ساعت
- تب یا لرز و حال عمومی بد
- درد شدید یا ترشحات بدبو/چرکی
تخصص پیشنهادی:
متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.