چند هفته ازش استفاده کنم و اگه به داخل واژن نزنم به بیرون بزنم از بین میره عفونتم؟
2 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام. اگر کلوتریمازول برای عفونت واژینال برایتان تجویز شده، اپلیکاتور معمولا برای داخل واژن است و زدن فقط به بیرون اغلب درمان کامل نمیکند؛ اگر اپلیکاتور یکبارمصرف است بعد از هر بار مصرف میتوانید دور بیندازید. اگر علائمتان با چند روز درمان بهتر نشد، یا بوی بد، درد لگن، ترشح غیرعادی یا بارداری دارید، باید معاینه شوید. برای تصمیمگیری نهایی حتماویزیت حضوری لازم است.
احتمالاً شما دچار عفونت قارچی واژن (کاندیدیازیس) هستید و در بیشتر موارد با درمان ضدقارچ موضعی خوب میشود؛ آرام باشید و نگرانی از یک بار استفاده اپلیکاتور معمولا خطرناک نیست اما نباید آن را دوباره استفاده کرد. راهکارهای عملی: - اپلیکاتور را بعد از تماس با واژن دور بیندازید؛ اپلیکاتورهای داخلواژنی معمولاً یکبارمصرف هستند. - دستها را قبل و بعد از مصرف بشویید و پوماد را طبق برچسب یا دستور پزشک به داخل و بیرون واژن استفاده کنید؛ دوره معمول ۳ تا ۷ روز است. - اگر فقط بیرون (لبهای دستگاه تناسلی) را بزنید، در بیشتر موارد خارش و سوزش کاهش مییابد ولی عفونت داخل واژن ممکن است پاک نشود. - از رابطه جنسی محافظتنشده تا پایان درمان خودداری کنید و دوره درمان را کامل کنید. علائم هشدار: - تب یا درد شدید در ناحیه لگن - افزایش ناگهانی یا بدبو شدن ترشحات و خونریزی غیرطبیعی - تورم یا کهیر شدید و علائم حساسیتی تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.