چند روزع خارش شدید دارم قبلا هم دکتر رفتم برا عفونت هر دو عفونت و داشتم ولی خوب نشد همراه خارش های شدید دو سه روزه ترشحات ابکی و نارنجی رنگ دارم نمیدونم خونه یا عفونت
3 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
حتما باید معاینه بشین و پاپ اسمیر انجام بدین عزیزم
وقت به خیر عزیزم شما بایستی حتمامعاینه بشین و بر اسلس اون درمان بچیرین گاهی یرخی عفونتها نیاز به درمان پارتنر هم داره از خوددرمانی پرهیز کنین چون میتونه باعث عفونتهای مقاوم به درمان بشه
احتمالاً این وضعیت ناشی از عفونت واژینال (مثلاً تریکومونیاز یا و اژینوز باکتریال) یا التهاب خفیف دهانه رحم است. در بیشتر موارد اینها قابل درماناند و نیازی به نگرانی زیاد نیست، اما نیاز به معاینه و آزمایش برای تشخیص قطعی وجود دارد. راهکارهای عملی: - تا مشخص شدن علت از رابطه جنسی خودداری کنید. - دوش واژینال نکنید؛ فقط با آب و لرم و صابون خیلی ملایم بیرون را بشویید و با حوله تمیز خشک کنید. - لباس نخی و گشاد بپوشید و از محصولات عطردار یا پدهای معطر استفاده نکنید. -هرچه زودتر برای معاینه و نمونهگیری (کشت یا آزمایش میکروبی) به پزشک مراجعه شود. علائم هشدار: - تب بالای ۳۸ درجه یا درد شدید لگن - خونریزی غیرطبیعی یا ترشحات بسیار بدبو و افزایش سریع مقدار - سوزش شدید هنگام ادرار یا ناتوانی در دفع ادرار تخصص پیشنهادی: متخصص زنان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.