علت پریود شدن با وجود بتای مثبت

سلام من چند روز پیش بتا دادم بتا بالای ۲۰ بود گفتن مثبته امروز لکه بینی قهوه ای داشتم که الان بیشتر شده و کمی هم خون هست باردار هستم یا نه؟
2 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
لطفا آزمایش تیتراژ بتا رو تکرار کنید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت شایع این وضعیت حاملگی شیمیایی (سقط بسیار اولیه) یا حاملگی غیرطبیعی مثل حاملگی خارج رحمی است.
در بیشتر موارد خونریزی با بتای مثبت نیاز به بررسی دارد و فوراً به معنی ادامه طبیعی حاملگی نیست؛ آرام باشید و قدم‌های زیر را دنبال کنید.
راهکار‌های عملی:
- استراحت نسبی و خودداری از فعالیت سنگین یا نزدیکی.
- از تامپون استفاده نکنید و با پد به رنگ/مقدار خون توجه کنید.
- آزمایش بتای کمی بعد 4872 ساعت تکرار شود تا روند صعود یا کاهش مشخص شود.
- در دست داشتن نتایج آزمایش و در صورت امکان برنامه‌ریزی برای سونوگرافی واژینال در هفته‌های بعدی.
علائم هشدار:
- خونریزی خیلی زیاد یا تعویض پد هر یک ساعت، یا علائم ضعف/غش.
- درد شدید شکم یا درد تیرکشنده یک طرفه که می‌تواند نشانه حاملگی خارج رحمی باشد.
- تب بالا یا تب همراه با ترشح بدبو.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.