سلام وقت بخیر . ۲۶ هفته هستم به مدت ترشحات سبز البته بدون بو و خارش و سوزش داشتم بهم پماد داخلی کلوتریمازول دادند یک ماهی هست گذشته .روی لباس زیرم ما بین ترشحات سفیدم بعضی وقتا خیلی کم انگاز سبز هست . طبیعیه یا دوباره عفونته ؟؟؟ . و گهگاهی حرکت یا چرخش زیاد جنین در طی هفته جای نگرانی داره از بابت اینکه میگن عفونت رحم باعث خفگی و جای کم جنین میشه و خیلی حرکاتش زیاد میشه .
30 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام عزیزم، برای تشخیص عفونت از ترشحات طبیعی بارداری باید حتمامعاینه بشید در مورد حرکات جنین هم نگران نباشید، حرکات زیاد جای نگرانی نداره
احتمالاً این ترشح کمرنگ در هفتهٔ ۲۶ بارداری یا نوعی ترشح فیزیولوژیک یا یک عفونت خفیف است. در بیشتر موارد عدم وجود سوزش، خارش و بو نشاندهنده مشکل حاد نیست و نیاز به نگرانی فوری وجود ندارد. راهکارهای عملی: - لباس زیر نخی و تمیز روزانه استفاده شود و ناحیه واژینال خشک نگه داشته شود. - از دوش واژینال و صابون معطر خودداری شود؛ شستوشوی بیرونی با آب و لرم کافی است. - مراجعه برای معاینه بالینی و گرفتن نمونه برای کشت/تست (بخصوص اگر ترشحات ادامه یابد) جهت تعیین نیاز به درمان. - داروی گذشته را بدون ارزیابی مجدد ادامه ندهید؛ در صورت ادامه علائم، پزشک داروی مناسب تجویز میکند. علائم هشدار: 1 تب بالای ۳۸ درجه یا لرز 2 خونریزی یا درد شدید شکمی/لگنی 3 افزایش ناگهانی ترشح همراه با بوی بد، خارش یا سوزش تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.