فراموشی قرص بعد از هیستروسکوپی در روز ۱۴ پریود

بنده امروز روز ۱۴پریدم هست وعمل هیستروسکوپی انجام دادم ۹تا جنین دارم دکتر گفت قرص ال دی بخور وقتی پرید شدی روز دوم پریدت بیا واسه پرپسه انتقال

فقط من یادم رفته الان که روز ۱۴پریدم هست قرص رو بخورم یا فردا که روز ۱۵پریدم هست؟
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
معمولا قرص مدنظر شما از روز 14یا 15 سیکل قاعدگی شروع می شود
0
احتمالا منظور پزشک این بوده که از روز آغاز خونریزی پریود قرص الدی را شروع کنید؛ نگران نباشید، در بیشتر موارد یک تاخیر یکروزه مشکل جدی ایجاد نمی‌کند ولی بهتر است هماهنگ کنید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً منظور پزشک این بوده که از روز آغاز خونریزی پریود قرص ال‌دی را شروع کنید؛ نگران نباشید، در بیشتر موارد یک تاخیر یک‌روزه مشکل جدی ایجاد نمی‌کند ولی بهتر است هماهنگ کنید.
راهکار‌های عملی:
- همین حالا اگر یک دوز را فراموش کرده‌اید، آن را بلافاصله مصرف کنید و بعد برنامه مصرف روزانه را ادامه دهید.
- از دو برابر کردن دوز در نوبت بعدی خودداری کنید؛ دوز‌ها را طبق برنامه روزانه ادامه دهید.
- هرچه سریع‌تر با مرکز درمانی یا پزشک معالج تماس بگیرید و زمان دقیق شروع دارو را تأیید کنید تا برنامه انتقال جنین تغییر نکند.
- زمان دقیق شروع پریود و مصرف دارو را ثبت کنید و هر علامت نامعمول را یادداشت کنید.
علائم هشدار:
- خونریزی بسیار شدید یا سرگیجه و افت فشار
- تب بالای ۳۸ درجه یا درد شدید لگن
- تنگی نفس، درد قفسه سینه یا واکنش حساسیتی
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.