خونریزی هنگام مصرف قرص جلوگیری؛ آیا این پریود است؟

سلام خسته نباشید
من از روز ۳م پریودم شروع ب خوردن دورسبلا کردم و بعد از اتمام پریودم شروع ب لکه بینی کردم الان که ۱۶ عدد قرص مصرف کردم ۲ روز کامل پریود شدم و ضعف رفتن پا و کمر درد پریودی. مفتامیک اسید میخورم تا نصف روز خونریزی قطع میشه و دوباره شروع میشه.
الان دورسبلا رو قطع کنم؟ دیگه این پریودم محسوب میشه؟؟
6 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً خونریزی شما نوعی خونریزی در حین مصرف قرص است که در آغاز یا تغییر نحوه‌ی مصرف دیده می‌شود و در بیشتر موارد بی‌خطر است؛ نگران نباشید و قطع ناگهانی قرص معمولاً لازم نیست و می‌تواند بی‌نظمی بیشتری ایجاد کند.
راهکار‌های عملی:
- قرص را طبق دستور و هر روز در یک ساعت مشخص تا پایان بسته فعلی ادامه دهید؛ اکنون قرص را قطع نکنید.
- میزان خونریزی را با شمارش پد/تامپون ثبت کنید و در صورت زیاد بودن یادداشت داشته باشید.
- استراحت، مایعات کافی و غذا‌های غنی از آهن یا مکمل آهن در صورت ضعف استفاده کنید.
- داروی ضدخونریزی (مفتامیک اسید) را فقط طبق دوز تجویزی مصرف کنید و در صورت بی‌تأثیر بودن یا عوارض با پزشک تماس بگیرید.
علائم هشدار:
- خونریزی بسیار شدید (خیس شدن پد هر کمتر از یک ساعت)
- سرگیجه، ضعف شدید یا غش
- تب بالا یا درد شکمی بسیار شدید
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.