آیا بارداری خارج‌رحمی بدون درمان ممکن است؟

سلام۸ روز قبل از موعد پریودم بی بی چک + شد
بتا۲۱۰۰
ک دچار درد تخمدان چپ شدم
باهمراه خون روون
بتا شد ۱۵۰۰
سنوواژینال شدم ۳۳میل و خونریزی یکم بیشتر شد
الان شده ۳۹۰.در۴هفته
باتوجه ب روند کاهش بتا ممکنه خودش از بین بره ؟
در خارج رحم توده دفع میشه ؟مثل سقط؟
یا جذب بدن میشه ؟
هر چند ساعت بتا تکرار بشه ؟
سنو واژینال هم نیازه ؟
اگر بتا صفر بشه و توده بمونه در سنو
مشکلی ایجاد نمیکنه؟
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
روند نزولی بتا نشاندهنده بهبود است.
تکرار بتا هر 48 ساعت تا رسیدن به صفر.
در صورت کاهش تدریجی و عدم تشدید درد، ممکن است بدون درمان جذب شود.
اما تحت نظر پزشک باشید.
در صورت تشدید درد یا خونریزی شدید، مراجعه فوری ضروری است.
0
سلام
کاهش بتا هاش سی جی علامت خوبی است اما باید ظرف 48 ساعت نزدیک به صفر شود و سونوگرافی شما هم تعیین کننده است جای نگرانی نیست
0
سلام
طبق نظر همکار محترم خانم دکتر محمودی عمل کنید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً روند نزولی بتا نشان‌دهنده فروکش کردن بارداری غیرنرمال است؛ در بیشتر موارد این وضعیت یا سقط خودبه‌خودی در حال انجام است یا بارداری خارج‌رحمی در حال فروپاشی.
نگران نباشید اما نیاز به پیگیری دارد و تشخیص قطعی با تکرار آزمایش و سونو مشخص می‌شود.
راهکار‌های عملی:
- تکرار بتا هر ۴۸ ساعت تا زمانی که روند ثابت و به سمت صفر باشد.
- سونوگرافی واژینال تکراری معمولاً طی ۷۱۴ روز یا بر اساس نتیجه بتا انجام شود.
- استراحت، جلوگیری از رابطه جنسی و ثبت میزان و رنگ خونریزی و درد.
- مصرف مسکن ساده برای درد (مثل استامینوفن طبق دوز) و مراجعه فوری در صورت تشدید.
- از مصرف دارو‌های تجویزی مانند متوتروکسات بدون نظر پزشک خودداری کنید.
علائم هشدار:
- درد شکمی ناگهانی و بسیار شدید یا سرگیجه و غش.
- خونریزی واژینال خیلی شدید یا دفع لخته‌های بزرگ و افت فشار.
- تب بالا یا علائم عفونت مانند ترشحات بدبو.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.