ازیک ماه پیش درزیرشکمم احساس دردوتیرکشیدن گذری هست که به دکترزنان مراجعه کردم وبعدازگرفتن سونومتوجه وجودکیست درتخمدان شدم بعدازاینکه دوآمپول هم زدم هنوز پریود نشدم لطفا بفرمایید بایدچکارکنم؟
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
1
سلام شما باید کاهش وزن داشته باشید و همچنین دو هفته بعد از زدن آمپولها صبر کنید ورزش کنید اگر پریود نشدید بایستی بررسی هورمونی هم انجام دهید
احتمالاً علت اصلی، تغییرات هورمونی ناشی از کیست تخمدان یا تأثیر داروی هورمونی است که سیکل قاعدگی را مختل کرده؛ در بیشتر موارد این وضعیت موقتی است و جای نگرانی شدید نیست. آرام باشید و پیگیری ادامه دارد. راهکارهای عملی: -تست بارداری خانگی یا آزمایش خونی بتا اچسیجی همین الآن انجام دهید. - با پزشک زنان تماس بگیرید و در صورت نیازسونوگرافی تکراری یا آزمایش هورمونی را طبق برنامه انجام دهید. - علائم و تاریخ آخرین قاعدگی، داروها و آمپولها را ثبت کنید تا پزشک بهتر ارزیابی کند. - استراحت، کاهش استرس، مایعات کافی و مسکن ساده مانند استامینوفن در صورت درد ملایم استفاده شود. علائم هشدار: - درد شدید یا ناگهانی شکم همراه با تهوع یا غش - تب مقطعی یا تپش قلب شدید - خونریزی خیلی زیاد یا سرگیجه و رنگ پریدگی تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.