فراموشی قرص دروسبلین؛ دو دوز یا یکی؟

سلام من تنبلی تخمدان دارم و موقع پریود خونریزیم قطع نمیشد دکتر بهم قرص دروسبلین داده هر شب ساعت ۹:۳۰ میخوردم اما دیشب فراموش کردم و تا ساعت ۵ عصر امروز به قرص دسترسی ندارم ساعت ۵ عصر بخورم دوز فراموش شده را یا همان شب ۲ تا باهم بخورم یا کلا شب یکی بخورم؟
2 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً یک دوز از قرص هورمونی فراموش شده است.
در بیشتر موارد فراموشی یک قرص باعث خونریزی لکه‌ای یا تغییر موقت چرخه می‌شود و فوریت خطرناک ایجاد نمی‌کند؛ جای نگرانی شدید نیست.
«راهکار‌های عملی:»
- اگر کمتر از حدود 12 ساعت از زمان مصرف معمول گذشته: همان‌الان یک قرص بخورید و بقیه را طبق برنامه ادامه دهید؛ دو قرص هم‌زمان معمولاً لازم نیست.
- اگر بین 12 تا 24 ساعت گذشته: یک قرص مصرف کنید، ادامه دهید و تا 7 روز از روش محافظتی اضافی (مثلاً کاندوم) استفاده کنید چون احتمال کاهش محافظت وجود دارد.
- اگر بیش از 24 ساعت گذشته یا چند دوز پشت‌سرهم فراموش شده: یک قرص بخورید و هرچه زودتر با پزشک یا داروساز مشورت کنید؛ در صورت تاخیر پریود، تست بارداری در نظر بگیرید.
«علائم هشدار
- خونریزی واژینال بسیار شدید یا غیرقابل کنترل
- درد ناگهانی قفسهٔ سینه یا تنگی نفس
- درد یا تورم ناگهانی یک ساق یا ران (احتمال لخته)
«تخصص پیشنهادی:»
متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.