ترشحات کشسانی هنگام مصرف قرص جلوگیری؛ طبيعي يا هشدار؟

من علارقم مصرف قرص جلوگیری تو بازه تخمکگذاری ترشحات کشسانی دارم . طبیعیه؟ یا نشون میده که تخمکگذاری داره انجام میشه و قرص ها عمل نکردن؟
30 خرداد 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
این ترشحات لزوما نشانه تخمک گذاری نیست

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

در بیشتر موارد این ترشحات احتمالاً به تغییرات هورمونی ناشی از مصرف قرص یا اثر دارو روی مخاط دهانه رحم مربوط است و لزوماً نشانه تخمک‌گذاری نیست.
احتمال دوم: فراموشی یا تداخل دارویی که باعث کاهش اثربخشی و برگشت علائم فیزیولوژیک می‌شود.
راهکار‌های عملی:
1 مصرف قرص را دقیقاً طبق دستور ادامه دهید و سابقه فراموشی را بررسی کنید.
2 اگر در 48 ساعت گذشته تهوع، استفراغ یا مصرف داروی تداخل‌گذار (آنتی‌بیوتیک/ابرای) بوده، از روش اضافه حفاظتی استفاده کنید.
3 به رنگ، بو یا خارش ترشحات دقت کنید؛ در صورت بوی نامطبوع یا خارش، نمونه‌گیری یا معاینه درخواست شود.
4 در صورت تأخیر قاعدگی یا نگرانی، تست بارداری انجام دهید.
علائم هشدار:
درد شدید یا درد ناگهانی شکم
خونریزی شدید یا نامعمول
مثبت شدن تست بارداری یا تب و ترشحات بدبو
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.