قطع پریود شش‌ماهه بعد زولادکس — علت و راهکار

گرگرفتگی شدید نفس تنگی استخوان درد و تپش قلب بعداز گرگرفتگی هم لرز بدن دارم
آیا بعد از گذشت شش ماه نیاز به خوردن دارو برای پریود شدن هست؟
6 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً عدم پریود و علائم شما ناشی از سرکوب تخمدان به‌دنبال تزریق زولادکس است؛ در بیشتر موارد این حالت یائسگی موقت القایی است و علائم گرگرفتگی، تعریق، لرز و درد استخوان شایع‌اند و معمولاً با گذشت زمان یا تغییر در درمان بهبود می‌یابند.
آرام باشید اما نیاز به پیگیری دارد.
راهکار‌های عملی:
1 بررسی تاریخ و تعداد دوز‌های زولادکس در پرونده پزشکی و اطلاع‌رسانی به پزشک معالج.
2 برای گرگرفتگی و لرز: لباس نازک لایه‌ای، محیط خنک، نوشیدن آب سرد و تنفس آرام.
3 برای درد استخوان و خستگی: پیاده‌روی ملایم روزانه، تقویت کلسیم و ویتامین D بر اساس توصیه پزشک و مسکن ساده در صورت نیاز.
4 ثبت دفعات و شدت تپش قلب، تنگی نفس و گرگرفتگی برای بررسی در ویزیت.
علائم هشدار:
1 درد قفسه سینه یا تنگی نفس شدید.
2 سرگیجه‌ شدید، غش یا ضربان بسیار نامنظم و سریع.
3 تب بالا یا خونریزی واژینال غیرمعمول و شدید.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.