خارش و ترشحات واژن بعد از جراحی کیست مویی

سلام من یه هفته است جراحی باز کیست مویی انجام دادم و هر روزی ۲الی۳ بار باید زخمم رو که در دنبالچه هست پانسمان کنم و از سرم شستشو استفاده می کنم آیا این سرم برای عفونت واژن ضرر دارد؟؟ چون خارش واژن دارم و ترشحات زیادی دارم.
برای درمان چیکار کنم
الان برای زخم باز قرص مترونیندازول و کپسول سفکسیم۵۰۰ میخورم
ولی برای درمان عفونت چی باید مصرف کنم که تداخل نداشته باشه
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
وقت به خیر شما بایستی حتما معاینه واژینال بشین و بر اساس اون درمان بگیرین علایم خارش و ترشحات پنیری بیشتر به عفونت قارچی میخوره که درمانش این دو انتیبیوتیکی که مصرف میکنین میست
0
بخاطر مصرف آنتی بیوتیک احتمال عفونت قارچی هست برای دریافت دارو ویزیت بشین

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت خارش و ترشحات، عفونت قارچی (کاندیدیاز) یا و اژینوز باکتریال است و در بیشتر موارد سرم شستشو زخم به تن‌هایی مسبب نیست؛ اما مصرف آنتی‌بیوتیک سیستمیک می‌تواند زمینه‌ساز رشد قارچ شود.
آرام باشید، این وضعیت معمولاً قابل درمان است.
راهکار‌های عملی:
- پانسمان و لوازم پانسمان را از لباس زیر و ناحیه تناسلی جدا نگه دارید و دست‌ها را قبل و بعد از پانسمان با آب و صابون بشویید.
- لباس زیر نخی و تمیز روزانه تعویض کنید و از دوش واژینال و اسپری‌های معطر خودداری کنید.
- اگر ترشحات سفید پنبه‌ای و خارش مشخص است، درمان معمول کاندیدیاز: فلوکونازول خوراکی single dose 150 میلی‌گرم یا کرم/شیاف ضدقارچ موضعی است؛ این گزینه‌ها معمولاً با مترونیدازول و سفکسیم تداخل مهمی ندارند اما قبل از مصرف با پزشک تأیید شود.
علائم هشدار:
- تب بالای 38 درجه یا لرز.
- درد شدید لگنی یا خونریزی غیرطبیعی واژن.
- افزایش ترشحات بدبو یا خروج چرک از محل زخم یا قرمزی و تورم گسترش‌یابنده.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.