سلام من یه هفته است جراحی باز کیست مویی انجام دادم و هر روزی ۲الی۳ بار باید زخمم رو که در دنبالچه هست پانسمان کنم و از سرم شستشو استفاده می کنم آیا این سرم برای عفونت واژن ضرر دارد؟؟ چون خارش واژن دارم و ترشحات زیادی دارم. برای درمان چیکار کنم الان برای زخم باز قرص مترونیندازول و کپسول سفکسیم۵۰۰ میخورم ولی برای درمان عفونت چی باید مصرف کنم که تداخل نداشته باشه
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
وقت به خیر شما بایستی حتمامعاینه واژینال بشین و بر اساس اون درمان بگیرین علایم خارش و ترشحات پنیری بیشتر به عفونت قارچی میخوره که درمانش این دو انتیبیوتیکی که مصرف میکنین میست
احتمالاً علت خارش و ترشحات، عفونت قارچی (کاندیدیاز) یا و اژینوز باکتریال است و در بیشتر موارد سرم شستشو زخم به تنهایی مسبب نیست؛ اما مصرف آنتیبیوتیک سیستمیک میتواند زمینهساز رشد قارچ شود. آرام باشید، این وضعیت معمولاً قابل درمان است. راهکارهای عملی: - پانسمان و لوازم پانسمان را از لباس زیر و ناحیه تناسلی جدا نگه دارید و دستها را قبل و بعد از پانسمان با آب و صابون بشویید. - لباس زیر نخی و تمیز روزانه تعویض کنید و از دوش واژینال و اسپریهای معطر خودداری کنید. - اگر ترشحات سفید پنبهای و خارش مشخص است، درمان معمول کاندیدیاز: فلوکونازول خوراکی single dose 150 میلیگرم یا کرم/شیاف ضدقارچ موضعی است؛ این گزینهها معمولاً با مترونیدازول و سفکسیم تداخل مهمی ندارند اما قبل از مصرف با پزشک تأیید شود. علائم هشدار: - تب بالای 38 درجه یا لرز. - درد شدید لگنی یا خونریزی غیرطبیعی واژن. - افزایش ترشحات بدبو یا خروج چرک از محل زخم یا قرمزی و تورم گسترشیابنده. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.