آیا سونو و پاپ‌اسمیر عفونت لگن و آسیب لوله را نشان می‌دهد؟

بعضی اوقات موقع دفع دردم میادسرمقعد با بعضی اوقات مثه اینه میخوام پری شم البته موقع نزدیکاپریودم اینجورمیشم من الان با سونو و پاپ اسمیر چیزی بود معلوم میشد عفونت لگن همه خوب بودن چون ؟لوله هام اگ چند سال پیش صدمه دیده باشن دراثر عفونت لگن با سونو معلوم میشه؟اقدامم دربارداری نگرانم آسیب و تورم لوله داشته باشم
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
وقت به خیر عزیزم عفونت لگن با معاینه مشخص میسه پاپ اسمیر هم میتونه تا حدودی کمک کننده باشه ولی اصل رپش تشخیص معاینه داخلیه.
راجب بازو بسته بودن لوله هاتون اون با هیستروسالپنگو گرافی مشخص می‌شه که به صورت روتین درخواست نمی‌شه مگر کسی که که نازایی شکایتش هست و یا سقط مکرر

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت علائمتان التهاب لگن (عفونت) یا اندومتریوز است.
نگران نباشید؛ در بیشتر موارد پاپ‌اسمیر برای بررسی دهانه رحم است و همیشه عفونت لگنی یا آسیب لوله‌ها را نشان نمی‌دهد.
سونوگرافی می‌تواند آبسه، کیست یا مایع بزرگ را نشان دهد اما زخم‌ها یا چسبندگی‌های داخل لوله را همیشه مشخص نمی‌کند.

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.