پریود 13 روزه بعد از دو ماه قطع

دو ماهه پریود نشدم بعد الان که شدم ۱۳روز طول کشید تموم هم نمیشه چیکار کنم
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
وقت به خیر عزیزم بایستی حتما چک اپ هورمونی و سونوگرافی برای تشخیص علت و درمان بر اساس اون انجام بدین

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این خونریزی مربوط به نامنظمی هورمونی پس از توقف قاعدگی یا احتمالاً خونریزی مرتبط با بارداری/سقط است.
در بیشتر موارد این وضعیت نیاز به بررسی دارد اما فوراً تهدیدکننده زندگی نیست؛ آرام باشید.
راهکار‌های عملی:
1 تست بارداری خانگی همین الآن انجام شود؛ اگر مثبت، آزمایش بتا خون در آزمایشگاه لازم است.
2 میزان خونریزی، رنگ، وجود لخته و دفعات تعویض پد را ثبت کنید تا اطلاعات برای پزشک آماده باشد.
3 استراحت، نوشیدن مایعات و استفاده از استامینوفن برای درد (در صورت نداشتن منع)؛ از دارو‌های رقیق‌کننده خون خودسر استفاده نکنید.
4 هرچه سریع‌تر با متخصص زنان برای سونو و آزمایشات هورمونی/بتا تماس گرفته یا مراجعه کنید.
علائم هشدار:
1 تعویض پد هر یک ساعت یا خروج لخته بزرگ و خونریزی بسیار شدید.
2 تب بالا یا درد شکم/پهلو شدید.
3 سرگیجه شدید، ضعف یا غش.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.