پریود های نامنظمی دارم یعنی چند ماه یک بار میشم رفتم دکتر برام سونوواژینال و آزمایش برا قبل بارداری نوشت وبرای پریود ۲تا آمپول پروژسترون زد تخمدان هام یه کم ضعیفه ولی بعد ۱۴روز هنوز پریود نشدم آزمایش رو گفت ۲روز از پریود بگذره انجام بده الان من چکار کنم بعداز امپول چقدر زمان می بره تا پریود بشم
5 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
در صورت عدم قاعدگی دوهفته بعد از تزریق نیاز به بررسی مجدد می باشد
احتمالاً علت شایع این است که اثر پروژسترون هنوز ادامه دارد یا بازگشت نظم هورمونی زمانبر شده؛ در بیشتر موارد خونریزی پس از قطع یا پایان اثر پروژسترون ظرف چند روز تا دو هفته رخ میدهد، اما داروهای طولاثر یا اختلال هورمونی میتواند آن را به تأخیر بیندازد. نگران نباشید اما بررسی لازم است. راهکارهای عملی: - همین امروز تست بارداری ادراری یا بهتر آزمایش خون بتا انجام دهید. - نتیجه منفی بود با پزشک معالج تماس بگیرید و برای سونو واژینال و آزمایش هورمونی (مثل TSH، پرولاکتین و هورمونهای تخمدان) زمان بگیرید. - از مصرف خودسرانه هورمون یا آمپولهای دیگری خودداری کنید و زمان و نوع آمپول را یادداشت کنید. - استراحت، کاهش استرس و پیگیری با پرونده پزشکی برای تصمیمگیری درمانی مفید است. علائم هشدار: - خونریزی بسیار شدید، ضعف یا بیهوشی - درد شدید زیر شکم یا تب بالا -تست بارداری مثبت همراه درد یا لکهبینی (شک به حاملگی خارج رحمی) تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.