طرز مصرف قرص دزوسپتیو و پیشگیریش تا چه مدت؟

سلام
من تازه ۸ماهی هس عقد کردم و ممکنه مثلا تا ۳سال دیگه عروسی کنم و میخام پیشگیری بشه. قرص دزوسپتیو هر یه بسته اش برای چه مدت پیشگیری میکنه؟ویا اینکه پیشگیری فقط تازمان مصرف قرصه و بعد از اتمام بسته اثربخشی تا یک مدت داره یا نه؟بعد از چندروز از مصرف یک بسته میشه رابطه برقرارکرد؟ لطفا یه توضیح کوچیک بهم بدین ممنون میشم
4 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
بسته ی اول رو با شروع پریود استفاده کنید و از همون زمان اثر جلوگیری ه قرص شروع می‌شه بعد از اتمام بسته، بعدی‌ها رو شروع کنید.
تا زمانی که قرص بخورید حدود 90 درصد موثر هست
0
سلام
دوره اول مصرف باید برای پیشگیری از روش دوم هم استفاده کنید.
وقتا زمانی که دارو مصرف می‌کنید پیشگیری انجاممیشه
0
سلام
در زمان استفاده از بسته اول باید از روش پیشگیری دیگری مثل کاندوم یا طبیعی استفاده کنید ولی از بسته دوم دیگر نیاز نیست و پیشگیری تا 95 اتفاق می‌افتد
0
سلام
وقت بخیر عزیزم بهتر است که بسته ی اول رو با شروع پریود استفاده کنید تا اثر پیشگیری مناسب دهد

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.