سلام من برای تنبلی تخمدان به مدت ۵ سال مداوم قرص سیپروترون را مصرف کردم ولی سه ماه پیش مصرف قرص را قطع کردم و با داروی گیاهی پریود شدم که ماه آخر پریود نشدم مجبور شدم از دوباره قرص را شروع کنم الان ۱۵ روز هست که قرص را میخورم ولی خونریزی دارم علتش چیه خیلی نگرانم آیا قرص رو ادامه بدم یا قطع کنم؟
احتمالا خونریزی شما ناشی از نوسان هورمونی و ناپایداری اندومتر پس از قطع طولانیمدت و ازسرگیری سیپروترون کامپاند است؛ در بیشتر موارد این خونریزی گذرا و قابل کنترل است اما نیاز به پیگیری دارد تا علتهای جدیتر رد شود
احتمالاً خونریزی شما ناشی از نوسان هورمونی و ناپایداری اندومتر پس از قطع طولانیمدت و ازسرگیری سیپروترون کامپاند است؛ در بیشتر موارد این خونریزی گذرا و قابل کنترل است اما نیاز به پیگیری دارد تا علتهای جدیتر رد شود. راهکارهای عملی: -تست بارداری ادراری یا خون انجام دهید تا حاملگی بررسی شود. - دارو را خودسرانه قطعنکنید و تا ملاقات با پزشک طبق دستور ادامه دهید، چون قطع ناگهانی میتواند نوسان را تشدید کند. - مقدار، رنگ و مدت خونریزی را ثبت کنید (تعداد پد/ساعت، درد همراه) و عکس یا یادداشت آماده داشته باشید. - در صورت خونریزی خفیف استراحت، کمپرس گرم و اجتناب از داروهای ضدانعقاد یا تغییر دوز دارو بدون مشورت انجام دهید. علائم هشدار: - خونریزی بسیار زیاد (تعویض پد یا تامپون هر یک ساعت یا نشانههای شوک). - سرگیجه شدید، غش یا افت فشار خون همراه خونریزی. - درد شکمی شدید یا تب یا مثبت شدن تست بارداری با خونریزی (خطر حاملگی خارج رحمی). تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.