درد و سفتی کنار مجرای ادرار بعد از جراحی

سلام من دیماه ۱۴۰۴ تنگی مه آ داشتم جراحی کردم بعد از یکماه کنار مجرا از داخل زایده سفت اندازه نخود ایجاد شد بعد از دوره ۳ ماهه انتی بیوتیک و چند بار تزریق استروید و پماد یک ماه مصرف کردم و بعد سیستوسکپی شدم گفتند کیست هست و دارویی هم ندادن بهم ولی هنوز درد سر مجراو سفتی رادارم باید چکار کنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
6 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت سفتی و درد کنار مجرا بعد از جراحی، یک کیست پارااوره‌ترال یا کیست پوستی ناشی از عمل یا بافت اسکار/گرانولوم التهابی است.
در بیشتر موارد این وضعیت التهابی یا کیستی کوچک است و تهدید فوری ایجاد نمی‌کند، اما نیاز به پیگیری دارد؛ نگران نباشید و اقدام منطقی ادامه یابد.
راهکار‌های عملی:
- نشستن در و ان آب گرم (سیتزبات) ۱۰۱۵ دقیقه، ۲۳ بار در روز برای کاهش درد و التهاب.
- کمپرس گرم موضعی و پاک‌سازی با آب و لرم و صابون ملایم، سپس خشک کردن نرم با حوله.
- اجتناب از فشار مستقیم یا تحریک موضعی و پوشیدن لباس زیر نخی آزاد.
- تعیین وقت پیگیری با اورولوژی برای سونوگرافی موضعی یا ارزیابی جهت تخلیه یا نمونه‌برداری در صورت ادامه علائم.
علائم هشدار:
- تب یا لرز همراه با افزایش درد.
- قرمزی، تورم سریع یا ترشح چرکی/خونی از ناحیه.
- کاهش قابل توجه یا قطع ادرار، یا درد شدید هنگام ادرار.
تخصص پیشنهادی: اورولوژی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.