سلام لطفا همه متخصصان زنان جواب بدید من یبار دیگه این سوال رو مطرحکردم ولی نظرات پزشکان متفاوت بود من برای دیدن هایمن درآینه لابیاهایمینورم رو خیلی زیادازهم باز کردم با دستم و کش دادم ابتدا خونی ندیدم ولی وقتی بکطرف رو خیلی کش دادم دو سه قطره خون روشن دیدم ممکنه بکارت آسیب دیده باشه ؟اگه آسیب ببینه جزعی هست یا ممکنه کامل باشه؟و سوراخ بکارتمدرآینه نامنظم و بنظرم یک انگشت واردش بشه
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام این خونریزی میتواند ناشی از کشش اطراف هایمن یا لابیا باشدولی پرده بکارت آسیب ندیده است
احتمالاً خون روشن که بعد از کشش لبیای کوچک دیدید ناشی از پارگی سطحی مخاط لابیا یا احتمالاً پارگی جزئی پردهٔ بکارت است. در بیشتر موارد این خونریزیها کم و سطحیاند و خودبهخود یا با مراقبت ساده قطع میشوند. تشخیص قطعی با معاینه امکانپذیر است. راهکارهای عملی: - محل را با آب و لرم شستشو دهید و از صابون معطر یا الکل خودداری کنید. - با گاز استریل یا دستمال تمیز فشار ملایم ۵ تا ۱۰ دقیقه اعمال کنید تا خونریزی متوقف شود. - از دستکاری، مالش یا دخول تا بهبودی کامل خودداری کنید. - اگر خونریزی بعد از چند ساعت قطع نشد یا نگرانید، برای معاینه به متخصص زنانمراجعه کنید. علائم هشدار: - خونریزی شدید یا ادامهدار بیش از ۲۴ ساعت یا افزایش میزان خونریزی. - درد شدید، تب یا سرگیجه/ضعف. - ترشح بدبو یا چرکی یا احساس خروج بافت. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.