تورم لبه ورودی واژن؛ احتمالاً کیست یا فولیکولیت

سلام من مجرد هستم و یه بار در روزهای پریودی حس کردم ورودی واژنم التهاب داره و پریودیم که تموم شد همونجا یه لایه ی نازک زینک اکساید زدم و سریع خوب شد، دوباره بعد دو ماه اندازه ی یه نخود لبه ی این قسمت متورم شده و ترشح ندارم، توی نشستن و بلند شدنم درد ندارم، فقط زمانی که دست بهش بزنم یکم درد داره و هیچ علامت دیگه ای ندارم، پماد زینک اکساید زدم اما خیلی تاثیر نداشت این سری، چیکار کنم چه چیزی مصرف کنم
6 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً یک کیست کوچک یا التهاب فولیکول مو در لبه و رودی واژن است و در بیشتر موارد خوش‌خیم است؛ نگران نباشید اما نیاز به بررسی دارد.
راهکار‌های عملی:
1 ناحیه را با آب و لرم و صابون ملایم روزی یک‌بار شست‌وشو دهید و با دستمال نرم خشک کنید.
2 کمپرس گرمِ مرطوب ۱۰۱۵ دقیقه، ۲۳ بار در روز برای کاهش التهاب و تسریع تخلیه طبیعی.
3 از فشار دادن، کندن یا دستکاری ضایعه خودداری کنید تا عفونت و اسکار ایجاد نشود.
4 می‌توانید پماد محافظ مثل زینک اکساید یا مسکن خوراکی معمولی برای درد خفیف استفاده کنید؛ در صورت قرمزی یا ترشح از کرم آنتی‌بیوتیک موضعی پس از مشورت پزشک استفاده کنید.
علائم هشدار:
- تب یا لرز همراه با بدتر شدن درد
- شروع ترشح چرکی، بدبو یا خونریزی از ناحیه
- افزایش سریع اندازه یا گسترش قرمزی به اطراف
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.