سلام وقت بخیر من ۲۴ سالمه مجردم هیچ رابطه جنسی و تماس پوست با پوستی نداشتم لیزرم سری شخصی دارم . فقط یه بار واسه ی یه نفر که تبخال تناسلی داشت پانسمان زدم که تماس با ظایعات نداشتم و سریع دستامو چند بار شستم و سعی کردم همه چیو ضدعفونی کنم. الان یه چیزی شبیه جوش شبیه کیست مویی دراوردم نمیدونم چیه نگرانم.هفته پیش لیزر رفتم. میرم دستشویی اذیت نمیشم و خارشم ندارم دردم نداره. دست زدم بزرگتر شده
1 تیر 1405
پاسخ پزشکان
1
سلام. به نظر میاد تجمع ترشحات و فورونکل هست. در صورت درد و ناراحتی بهتره تخلیه بشه. در غیر اینصورت جای نگرانی نیست
احتمالاً این ضایعه در بیشتر موارد فولیکولیت است و معمولاً جدی نیست. تبخال تناسلی کمتر محتمل است چون درد، خارش یا تاول مشخص ندارید و تماس مستقیم با ضایعه نداشتید؛ برای تشخیص قطعی نیاز به معاینه است. راهکارهای عملی: - ناحیه را با آب و لرم و صابون ملایم هر روز بشویید و خشک نگه دارید. -کمپرس گرم۱۰–۱۵ دقیقه سهبار در روز برای کاهش التهاب و کمک به تخلیه طبیعی. - از کندن یا فشار دادن جوش خودداری کنید و از لباسهای گشاد و نخی استفاده نمایید. - دستها را مرتب بشویید و تا بهبودی از لیزر یا اصلاح مو در آن ناحیه خودداری کنید. علائم هشدار: - تب یا بدحالی عمومی همراه با افزایش درد. - گسترش سریع قرمزی، تورم یا خط قرمزی به سمت بدن یا خروج چرک فراوان. - ظهور چندین تاول دردناک یا زخمهای باز در ناحیه. تخصص پیشنهادی: پوست (درماتولوژی)
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.