سیپروترون کامپاند، جوش و نگرانی از سرطان سینه

یک سال پیش بخاطر نامنظمی در قاعدگی به دکتر زنان و زایمان مراجعه کردم و دکتر قرص سیپروترون کامپاند و اسپیرونولاکتون تجویز کردن گفتن که مصرف رو تازمانی که دوباره برگشتم ادامه بدم حالا از این ماه یک هفته گذشته و صورتم پر از جوش شده و تازه قرص رو پیدا کردم از الان بخورم یا صبر کنم ماه بعدروز پنجم پریودی بخورم
سینه هام نامتقارن شده یکی دوبرار اون یکی هست و خیلی خارش داره ۱۹ سالم هست امکان سرطان هست؟
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
نگران نباشین عزیزم اگه مضرب هستین سونوگرافی سینه انجام بدین، و دارو رو از شب 5 پریود شروع کنید
0
سلام
با توجه به تغییرات در سینه بهتر است حضوری برای معاینه به متخصص زنان مراجعه کنید و احتمال سرطان کم است

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً جوش‌ها و خارش سینه مربوط به تغییرات هورمونی یا واکنش پوستی به دارو‌ها هستند و در سن ۱۹ سالگی احتمال سرطان سینه بسیار کم است.
در بیشتر موارد نامتقارن بودن سینه طبیعی است اما بررسی توده یا ترشح لازم است تا علت مشخص شود؛ نگران نباشید ولی پیگیری ضروری است.
راهکار‌های عملی:
- مصرف دارو را طبق نسخه قبلی ادامه دهید؛ معمولاً لازم نیست تا روز پنجم قاعدگی صبر کنید و شروع فوری مشکلی ایجاد نمی‌کند.
- برای جوش: شست‌وشوی ملایم روزانه، استفاده از مرطوب‌کننده غیرکومدوژنیک و خودداری از فشار دادن جوش‌ها.
- برای خارش سینه: پوشیدن لباس زیر نخی، اجتناب از مواد تحریک‌کننده و استفاده از کرم مرطوب‌کننده ملایم.
- بررسی دارو: تاریخ انقضا و نام دارو را چک کنید و عکس یا اطلاعات بسته را به پزشک نشان دهید.
علائم هشدار:
- وجود توده سفت، ثابت یا رو به رشد در سینه
- ترشح خونی از نوک سینه
- قرمزی، فرورفتگی یا درد و افزایش سریع اندازه سینه
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.