دل‌پیچه و لکه‌بینی پس از سقط؛ چه احتمالی دارد؟

سلام من ۱۲ خرداد سقط کردم و خون ریزی زیاد داشتم یکم کم شده اونم با دارو های که دکتر داده بود من ۲۹ خرداد رابطه داشتم اما دخول نبود فقط شک کردم نکنه باز حامله ام و اینم بگم مطمعنم چیزی توم نریخته پاک و قرص ال دی هم خوردم بعد ۲ساعت و ۵تیر باز زیر شکمم درد گرفت خون ریزی گرفتم که باز قرص خوردم الان لک لک میشم ولی چند روزه دلپیچه دارم
7 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً دل‌پیچه و لکه‌بینی شما در بیشتر موارد بخشی از روند طبیعی بازگشت رحم پس از سقط است، اما احتمال دیگر باقی‌ماندن مقداری بافت یا عفونت وجود دارد که نیاز به بررسی دارد.
نگران نباشید اما پیگیری پزشکی مهم است.
راهکار‌های عملی:
- استراحت کنید و از کار سنگین و ورزش شدید پرهیز نمایید.
- از پد بهداشتی استفاده کنید و از تامپون و دوش واژینال خودداری کنید.
- دمای بدن را کنترل کنید و هر تغییر در شدت خونریزی را یادداشت کنید (اگر پد خیلی سریع پر می‌شود هشدار است).
- در صورت امکان آزمایش بتا hCG یا سونوگرافی رحم را در کوتاه‌مدت انجام دهید.
علائم هشدار:
- تب بالای 38 درجه سانتی‌گراد یا لرز مداوم.
- خونریزی بسیار شدید (تعویض پد هر ساعت) یا احساس ضعف/سرگیجه.
- درد شدید شکم یا ترشحات بدبو و رنگی.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.