من ۴اردیبهشت تو ۸ هفته کورتاژ کردم با قرص دوفامد ۱۰به مدت ۵روز استفاده پریود شدم شدید بود خون ریزیم یه کیست ۳داشتم قبل پریودیم میخوام بدونم احتمال هست دفع شده باشه سمت چپ تخمدان و اگر بخوام اقدام کنم اگر باشه مشکل ساز نیست؟
5 تیر 1405
پاسخ پزشکان
1
سلام برابر اقدام به بارداری منعی نیست ولی بهتره یک تا دوماهی فاصله بگذارید و اهن و فولیک اسید و مولتی ویتامین مصرف کنید و بعد مجدد اقدام داشت باشید کیستها معمولا عملکردی هستند و خود به خود ممکنه از بین بدن ولی تنها راه مطمئن شدن از اون انجام سونوگرافی هست
احتمالاً کیست شما یک کیست عملکردی یا خونریزیدهنده بوده که در بیشتر موارد همراه با قاعدگی کوچکتر یا جذب میشود؛ خونریزی شدید بعد از کورتاژ لزوماً به معنای دفع کامل کیست نیست و پیگیری تصویربرداری برای اطمینان لازم است. نگرانی طبیعی است اما اغلب مشکلساز نمیشود. راهکارهای عملی: - انجام سونوگرافی لگن (ترانسواژینال در صورت امکان) طی ۲–۶ هفته برای ارزیابی اندازه و وضعیت کیست و رحم. - کنترل درد با استامینوفن یا ایبوپروفن طبق دوز مناسب و در صورت نداشتن منع دارویی. - ثبت میزان خونریزی، طول مدت و اندازه لختهها تا گزارش به پزشک. - استراحت، مصرف مایعات و خودداری از رابطه جنسی تا تایید پزشک. علائم هشدار: - اشباع پد در کمتر از یک ساعت یا غش و سرگیجه. - درد شکمی بسیار شدید و پایدار یا درد همراه تب. - ترشح واژینال بدبو یا تب بالای ۳۸ درجه. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.