ماه قبل رفتم درمانگاه.تخت خونی بود و به پرستار گفتم و اومد با یه پد الکلی کوچیک خونو جمع کرد و پرت داد بعد بدون اینکه دستشو بشوره رفت یه پد الکلی جدید باز کرد و پوستمو باهاش پاک کرد و تزریقو انجام داد.شاید وسواس بیاد ولی ممکنه که دستش خونی شده باشه و پد الکلی جدیدو هم خونی کرده باشه و پد خونیو بکشه رو پوستم و بعدش با تزریق امپول ویروسhiv یا هپاتیت وارد خونم شده باشه؟از علائم جوش و کمی اسهال دارم
احتمالاً خطر انتقال ویروس HIV یا هپاتیت در این شرایط کم است و در بیشتر موارد تماس کوتاه با خون روی پوست سالم منجر به عفونت نمیشود؛ با این حال اگر پوست شما خراش یا خونریزی داشته باشد خطر بیشتر است. آرام باشید. راهکارهای عملی: - محل را با آب و صابون خوب بشویید و تا حد ممکن خشک نگه دارید. -فوراً به مرکز درمانی مراجعه کنید تا پزشک در مورد امکان درمان پیشگیری پس از مواجهه (PEP) تا 72 ساعت بررسی کند. -آزمایش پایه: تست ترکیبی اچآیوی، HBsAg و آنتیبادی HCV انجام شود و پیگیری تستها طبق توصیه (مثلاً 6 هفته و 3 ماه) ترتیب یابد. - تا مشخص شدن نتایج از اهدا خون، استفاده از سرنگ مشترک و رابطه جنسی محافظتنشده خودداری کنید. علائم هشدار: - تب بالای 38 درجه یا لرز و ضعف سریع - زردی پوست/چشم یا تیره شدن ادرار - خونریزی غیرعادی یا تنگی نفس/ضعف شدید تخصص پیشنهادی: متخصص بیماریهای عفونی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.