تأخیر پریود ۲۰ روز بعد از قرص وروژست

من بعد از قرص وروژست الان بیست روز هست پریود نشودم در صورتی که قبل دو روز نخوردم لکه داشتم و دوباره یک بسته خریدم خوردم بعد از اون هنوز پریود نشودم جلو گیری هم طبیعی میکردم .الان از امروز دیگه هر لحظه گرسنه میشوم معدمضعف داره هر چی میخورم بعد از چند دقیقه دو باره ضعف گرسنگی دارم ایا حامله هستم و من خیلی پریودیم حساس هست سری و سر وقت پریود میشم
5 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
آزمایش خون بارداری بدید با علایم نمی‌شه نظر قطعی درمورد بارداری داد

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت اصلی یا حاملگی است یا در بیشتر موارد اختلال هورمونی ناشی از مصرف نامنظم قرص‌های پروژستینی.
نگران نباشید؛ بسیاری از زنان با تغییر در زمان مصرف قرص، لکه‌بینی یا تأخیر پیدا می‌کنند.
راهکار‌های عملی:
1 همین امروز یک تست بارداری ادراری صبحگاهی انجام دهید.
2 اگر تست مثبت شد یا نتیجه مبهم بود، سریعاً با پزشک زنان تماس بگیرید برای تأیید با تست خونی.
3 مصرف قرص را طبق دستور دارویی ادامه دهید و از قطع یا تکرار نادرست خودداری کنید؛ دفترچه دستورالعمل را مرور کنید.
4 علائم غذایی و ضعف را ثبت کنید، و عده‌های کوچک و مقوی با پروتئین و مایعات کافی بخورید.
علائم هشدار:
1 خونریزی شدید یا لخته‌های بزرگ و افت فشار یا غش
2 درد شدید شکمی یا تب بالا
3 سرگیجه شدید، تنگی نفس یا استفراغ مداوم
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.