بعد از بهبود تبخال تناسلی آیا رابطه دهانی امن است؟

من دو هفته پیش تبخال تناسلی گرفتم و با مصرف قرص و پماد آسیکلوویر خوب شدم و تبخال ها کامل رفت
ایا حتی الان که تبخال های تناسلی رفتن هم نمیتونم با همسرم رابطه دهانی داشته باشم؟
اگه الان که خوب شدم رابطه دهانی داشته باشیم برا ایشون خطر دارع؟
3 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
تا خشک شدن کامل ضایعات پرهیز شود
کلا رابطه دهانی سیف نیست

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً اکنون که ضایعات تناسلی کاملاً خوب شده‌اند خطر انتقال با رابطه دهانی کاهش یافته و جای نگرانی شدید نیست؛ با این‌حال ویروس هرگز به‌طور قطعی از بین نمی‌رود و در بیشتر موارد امکان ریزشی بدون علامت وجود دارد.
راهکار‌های عملی:
1 تا خشک شدن کامل و از بین رفتن پوسته‌ها از رابطه دهانی خودداری کنید و ترجیحاً ۷ روز پس از بهبودی کامل صبر کنید.
2 در صورت برقراری رابطه از کاندوم یا پوشش محافظ دهانی برای جلوگیری از تماس مستقیم استفاده کنید.
3 با پزشک درباره درمان سرکوب‌کننده روزانه یا تعیین تیپ ویروس صحبت کنید؛ درمان می‌تواند احتمال انتقال را کاهش دهد.
4 اگر شریک جنسی ضایعه یا علائم دهانی دارد از هرگونه تماس اجتناب کنید.
علائم هشدار:
1 تب بالا، ضعف شدید یا سردرد قابل توجه
2 گسترش سریع ضایعات، درد زیاد یا ترشح چرکی
3 بروز ضایعات دهانی یا تب در شریک جنسی
تخصص پیشنهادی: متخصص بیماری‌های عفونی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.