ضخامت دیواره رحم در یائسگی: چه اقداماتی لازم است

۴۵ سالمه. از حدود ۸ ماه قبل حجم پریودم کم شد( زمانش منظم بود).سونو دادم و ضخامت دیواره رحم ۱۷ م م بود. ۳ پزشک مراجعه کردم و همه گفتند آغاز یائسگی. ۲ ماه قبل ۲۵ روز لکه بینی داشتم و بعد اون دیگه پریود نشدم(یک ماه گذشته). از دو هفته قبل گرگرفتگی شروع شده، بخصوص شبها. به پزشک زنان مراجعه کردم برام امپول نوشت که پریود بشم و بعد برم سونو مجدد و گفت باید کورتاژ تشخیصی بشی؟ لطفا راهنمایی کنید.
24 اردیبهشت 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
با توجه به افزایش ضخامت رحم کورتاژ تشخیصی و نمونه برداری منطقی می‌باشد

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً ضخامت 17 میلی‌متر آندومتر در سن 45 سالگی ناشی از تغییرات هورمونی مرتبط با آغاز یائسگی یا هایپرپلازی آندومتر است.
در بیشتر موارد علت هورمونی است و قابل بررسی و درمان است، اما توضیح کامل نیاز به نمونه‌برداری دارد.
آرام باشید و پیگیری کنید.
راهکار‌های عملی:
- طبق توصیه پزشک تزریق القا را انجام دهید و سونوگرافی را پس از القا تکرار کنید.
- برای افتراق علت، بیوپسی آندومتر یا کورتاژ تشخیصی را برنامه‌ریزی کنید.
- همه خونریزی‌ها و لکه‌بینی‌ها را با تاریخ، مدت و شدت ثبت کنید و فهرست دارو‌ها را همراه داشته باشید.
- برای گرگرفتگی موقت: لباس خنک، تهویه مناسب، کاهش کافئین و الکل.
علائم هشدار:
- خونریزی بسیار شدید یا سرگیجه/تپش‌قلب همراه با خونریزی
- درد شکمی شدید یا تب ناگهانی
- ترشحات بدبو یا ضعف سریع و کاهش هوشیاری
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.