کنترل تودههای پوستی ناشی از ویروس با تقویت سیستم ایمنی؟

من مبتلابه ویروس اچ پی ویم وفریزیه بارفتم ولی چون تغییرزیادی ندیدم ادامه ندادم ولیزرم دوباررفتم هربارکم شون ولی یا جدیدزدم یاقبلیادرصدی ازشون برگشت پمادالدرام زدم بازبرگشت داشتم الان دیگه میگم لیزروفریزوپمادناامیدم کردن چیکارمیشه کرد وایابدون لیزر فریز اینا سیستم ایمنی اززگیلا وویروس کنترل میکنه دنبالشون نرم؟ایاتاابدمن زگیل میزنم ؟ممنون ازراهنماییتون
5 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
بله، در بسیاری از افراد سیستم ایمنی طی 1 تا 2 سال ویروس را تا حد زیادی کنترل می کند و عود زگیل‌ها کمتر یا متوقف می شود، اما تضمینی نیست که دیگر هرگز زگیل ایجاد نشود.
با وجود عود‌های مکرر، پیگیری درمان با متخصص پوست یا زنان و حذف ضایعات جدید همچنان بهترین راه برای کنترل بیماری است

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.