آیا التهاب لوله فالوپ با دارو درمان می‌شود؟

سلام وقت بخیر،من امروز عکس رنگی رحم داشتم چیزایی که من تو برگه دیدم نوشته ماده حاجب با تاخیر از فالوپ چپ رد شده و احتمال التهاب هست.از دکتری که عکسو گرفت پرسیدم گفت من چیز خیلی خاصی ندیدم اما دکترم گفت وای اینجا نوشته کاملا انسداد داره و توی راهم همش چسبندگیه!میخواستم بپرسم التهاب با انسداد یکیه؟!دارو های آنتی بیوتیک نوشتن گفتن۴۰ درصد با اینا باز میشه ماه بعد دوباره باید عکس بدی باز نشده بود عمل
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
پزشک معالج درست فرمودند طبق دستور پزشک معالج عمل کنید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً تصویر نشان‌دهنده التهاب (سالپنژیت) است که می‌تواند باعث چسبندگی و تاخیر یا انسداد جزئی فالوپ شود؛ نگران نباشید چون در بیشتر موارد با آنتی‌بیوتیک یا اقدامات تکمیلی حل یا کنترل می‌شود اما گاهی نیاز به ارزیابی و عمل وجود دارد.
راهکار‌های عملی:
- دارو‌های آنتی‌بیوتیک تجویزی را دقیقاً و کامل مصرف کنید.
- تا اتمام درمان رابطه جنسی محافظت‌شده یا اجتناب از نزدیکی را رعایت کنید.
- پیگیری تصویربرداری (عکس رنگی تکراری) را طبق برنامه پزشک انجام دهید.
- در صورت درد یا تب از مسکن ساده و استراحت استفاده و مراجعه را جدی بگیرید.
علائم هشدار:
- تب بالا یا لرز مداوم
- درد شکمی یا لگنی شدید و ناگهانی
- ترشح چرکی یا خونریزی غیرعادی واژینال
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.