درد و سوزش روز دوازدهم پس از عمل لوزه

سلام الان نزدیک دو هفتس از عمل لوزه های کامی و ادنوییدم میگذره و سمت چپ گلوم کامل خوب شده ولی سمت راست گلوم درد و قرمزی و سوزش شدید داره که این درد و سوزش به گوش راستم هم میزنه و به گونه ای است که با خوردن مایعات هم درد میگیره و میسوزه آیا اختمال عفونت هست؟ من هنوز نمیتونم غذای نرم بخورم و باوجود دو هفته ایا نیازه مجدد به پزشک مراجعه کنم؟
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام.
تا حدود 10 تا 14 روز بعد از عمل لوزه، درد یکطرفه و تیرکشیدن به گوش می‌تواند بهعلت روند ترمیم و جدا شدن لایه‌های زخم باشد، اما درد و سوزش شدید همراه با قرمزی و اضح، ناتوانی در خوردن مایعات/غذای نرم یا بدترشدن یکطرفه نیاز به معاینه دارد.
احتمال عفونت، التهاب شدید محل عمل یا مشکل در ترمیم باید توسط متخصص گوشوحلقوبینی بررسی شود، و اگر تب، بوی بد شدید دهان، خونریزی، کمآبی، یا دشواری تنفس دارید فورا مراجعه اورژانسی کنید.
برای تصمیمگیری نهایی حتما ویزیت حضوری لازم است.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت درد و سوزش سمت راست، افتادن دلمه و التهاب موضعی یا عفونت ثانویه محدود است و در بیشتر موارد درد تیرکشنده به گوش هم شایع است؛ نگران نباشید اما ادامه علائم بعد از دو هفته نیاز به بررسی دارد.
راهکار‌های عملی:
1 دارو‌های مسکن تجویزی را طبق دستور ادامه دهید و از مسکن‌های بدون نسخه طبق راهنمای دارو مصرف کنید.
2 شستشوی ملایم گلو با آب نمک گرم (نیم قاشق نمک در لیوان آب و لرم) هر 46 ساعت.
3 مایعات نرم، سرد یا و لرم و غذا‌های نرم و خنک بخورید؛ از خوراکی‌های تند، ترش و داغ اجتناب کنید.
4 کمپرس سرد روی گونه برای کاهش درد و تورم و استراحت کافی.
علائم هشدار:
1 تب بالا (>38.5°C) یا تب همراه تشدید درد
2 خونریزی فعال از محل عمل
3 مشکل شدید در بلع یا نفس‌تنگی یا ورم سریع صورت/گردن
تخصص پیشنهادی: گوش و حلق و بینی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.