قرمزی و سوزش حلق بعد از آنتی‌بیوتیک

دکتر حلق وگوش بینی رفتم میگه اشکال نداره وچیزی نسیت.پس چراهنوز گلوم کبود وقرمز هست و میسوزه داروهم زیادمصرف کردم البته با تجویز دکترعمومی.داروهامم ازیترو وپنسلین دیفن قاطی با تتراساکلین وپنسلین وی بوده
2 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
نگران نباشید با توجه به اینکه توسط متخصص ویزیت و معاینه شده اید
0
درود.
ممکنه عفونت ویروسی یا آلرژی در مشکل شما دخیل باشه.
با کمی زمان دادن، مصرف مایعات گرم مشکل طی چند روز رفع می‌شه.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً دلیل شایع در این وضعیت، رشد قارچ دهانی (کاندیدیازیس) پس از مصرف مکرر آنتی‌بیوتیک‌ها یا التهاب مخاطی ناشی از دارو/حساسیت است.
در بیشتر موارد این حالت خطرناک نیست و با اقدامات ساده یا درمان موضعی بهبود می‌یابد؛ آرام باشید.
راهکار‌های عملی:
- خودسرانه آنتی‌بیوتیک جدید مصرف نکنید و دارو‌ها را بدون دستور پزشک اضافه نکنید.
- غرغره با آب گرم و نصف تا یک قاشق چای‌خوری نمک در یک لیوان آب، ۳۴ بار در روز.
- از غذا‌های تند، اسیدی و نوشیدنی‌های بسیار داغ و سیگار پرهیز کنید؛ مایعات خنک و ماست پروبیوتیک مفید است.
- برای بررسی احتمال عفونت قارچی و گرفتن درمان مناسب (دهانی یا موضعی) به پزشک مراجعه کنید.
علائم هشدار:
- تب بالا یا افزایش مداوم تب
- مشکل یا درد شدید هنگام بلع یا تنگی نفس
- خونریزی یا تورم سریع گردن/گلو
تخصص پیشنهادی: متخصص بیماری‌های عفونی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.