دکتر حلق وگوش بینی رفتم میگه اشکال نداره وچیزی نسیت.پس چراهنوز گلوم کبود وقرمز هست و میسوزه داروهم زیادمصرف کردم البته با تجویز دکترعمومی.داروهامم ازیترو وپنسلین دیفن قاطی با تتراساکلین وپنسلین وی بوده
2 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام نگران نباشید با توجه به اینکه توسط متخصص ویزیت و معاینه شده اید
احتمالاً دلیل شایع در این وضعیت، رشد قارچ دهانی (کاندیدیازیس) پس از مصرف مکرر آنتیبیوتیکها یا التهاب مخاطی ناشی از دارو/حساسیت است. در بیشتر موارد این حالت خطرناک نیست و با اقدامات ساده یا درمان موضعی بهبود مییابد؛ آرام باشید. راهکارهای عملی: -خودسرانهآنتیبیوتیک جدید مصرف نکنید و داروها را بدون دستور پزشک اضافه نکنید. - غرغره با آب گرم و نصف تا یک قاشق چایخوری نمک در یک لیوان آب، ۳–۴ بار در روز. - از غذاهای تند، اسیدی و نوشیدنیهای بسیار داغ و سیگار پرهیز کنید؛ مایعات خنک و ماست پروبیوتیک مفید است. - برای بررسی احتمال عفونت قارچی و گرفتن درمان مناسب (دهانی یا موضعی) به پزشک مراجعه کنید. علائم هشدار: - تب بالا یا افزایش مداوم تب - مشکل یا درد شدید هنگام بلع یا تنگی نفس - خونریزی یا تورم سریع گردن/گلو تخصص پیشنهادی: متخصص بیماریهای عفونی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.