به نظرتون چکارکنم نتیجه بهتری بگیرم نیاز هست کمپ برم وسم زدایی بشم یاخودم میتونم
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام دوست عزیز دوز داروی مصرفی و طول مدت مصرف و مسائل روانپزشکی همراه بسیار مهمه ولی در کل توصیه به کمپ رفتن برای ترک این دارو نمیشه. در مواردی شاید نیاز به بستری در بیمارستان روانپزشکی باشه
احتمالاً مصرف طولانیمدت الپروزلام باعث و ابستگی به بنزودیازپین شده و قطع ناگهانی ممکن است علائم شدید ایجاد کند. در بیشتر موارد با برنامه کاهش تدریجی و مراقبت پزشکی میتوان بهطور ایمن دارو را کنار گذاشت؛ نگران بودن طبیعی است و قابل مدیریت است. راهکارهای عملی: -فوراً با پزشک یا داروساز هماهنگ کنید تا برنامه کاهش تدریجی دوز (تیتراسیون نزولی) برایتان نوشته شود. - هرگز خودسرانه قطعنکنید؛ قرصها و دوزها را ثبت کنید و برنامه روزانه بنویسید. - از تکنیکهای غیردارویی برای کنترل اضطراب و خواب استفاده کنید: بهداشت خواب، تمرینهای تنفس آرام، پیادهروی سبک. - در صورت امکان از حمایت خانواده یا گروههای حمایتی و در موارد نیاز از مرکز ترک یا رواندرمانی کمک بگیرید. علائم هشدار: - تشنج یا حملات تشنجی ناگهانی. - هذیان، توهم یا رفتار بسیار پریشان و خطرناک. - کاهش شدید سطح هوشیاری یا افکار خودآسیبی/خودکشی. تخصص پیشنهادی: روانپزشکی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.