آیا بعد از آمپول hCG ممکن است تخمک آزاد نشود؟

سلام.من کپسول اوابوست و فرتیل اید میخورم. روز یازدهم پریودم سونوی واژینال رفتم و فولیکول ۱۵ در تخمدان چپ داشتم. روز ۱۴ پریودم آمپول hgc تزریق کردم.کیت تخمکگذاری گذاشتم ولی خیلییییی کمرنگ بود. ممکنه تخمکگذاری انجام نشه؟ یا کیت تخمکگذاری اشتباه کرده؟
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
احتمالا تخمکگذاری انجام شده یا کیت بهخاطر زمان و حساسیت کمرنگ نشان داده است؛ در بیشتر موارد آمپول محرک بعد از رشد فولیکول باعث آزاد شدن تخمک می‌شود و خط کمرنگ روی کیت همیشه به معنی عدم اوولو نیست، آرام باشید
0
1 درد ناگهانی و شدید شکم (احتمال پیچش یا پارگی)
2 خونریزی واژینال خیلی زیاد یا ادامهدار
3 تب بالا همراه تهوع یا استفراغ مکرر
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و ناباروری
0
بررسی دقیق تخمک گذاری با سونوگرافی است

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً تخمک‌گذاری انجام شده یا کیت به‌خاطر زمان و حساسیت کمرنگ نشان داده است؛ در بیشتر موارد آمپول محرک بعد از رشد فولیکول باعث آزاد شدن تخمک می‌شود و خط کمرنگ روی کیت همیشه به معنی عدم اوولو نیست، آرام باشید.
راهکار‌های عملی:
1 صبر کنید حداقل 3648 ساعت پس از تزریق؛ این بازه معمولاً زمان اوولو است و در صورت هدف بارداری زمان نزدیکی مناسب است.
2 سونوگرافی پیگیری 2448 ساعت بعد برای بررسی ترکیدن فولیکول یا اندازه‌گیری دوباره.
3 آزمایش خون پروژسترون حدود 7 روز پس از تزریق برای تأیید رخ‌دادن تخمک‌گذاری.
4 در صورت تکرار مشکل از کیت‌های با حساسیت بالاتر استفاده کنید و دستورالعمل را دقیقاً رعایت کنید.
علائم هشدار:
1 درد ناگهانی و شدید شکم (احتمال پیچش یا پارگی)
2 خونریزی واژینال خیلی زیاد یا ادامه‌دار
3 تب بالا همراه تهوع یا استفراغ مکرر
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و ناباروری

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.