علت دفع لخته هنگام مصرف قرص دروسبلین

سلام من اول قرص دروسبلا مصرف کردم یک ماه،،،ماه بعد قرص دروسبلین از دومین روز پریودیمم خوردم تقریبا روز ده سیکلم لکه بینی شروع شد خون مرده بود لخته های قهوه ای تا الان ک آخرین قرص رنگیمو خوردم ادامه داشت و لخته های بزرگ بزرگ داره دفع میشه
1 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت شایع، خونریزی فرارونده یا سازگاری رحم با هورمون‌های قرص ترکیبی است که در چند چرخه اول معمول است و خون تیره و لخته‌های کوچک دیده می‌شود.
احتمال کمتر اما مهم شامل مشکلات ساختاری رحم (مثل فیبروم یا پولیپ) یا اختلال انعقادی است.
راهکار‌های عملی:
- قرص‌ها را طبق دستور و منظم ادامه دهید و از قطع ناگهانی خودداری کنید.
- ایبوپروفن 200–400 میلی‌گرم هر 68 ساعت (مگر منع دارویی) برای کاهش درد و کاهش خونریزی مصرف شود.
- مقدار خون و تعداد/اندازه لخته‌ها را ثبت کنید (تعداد پد در ساعت، طول مدت) و در صورت امکان عکس نگهدارید.
- استراحت، کمپرس گرم روی شکم و مصرف مایعات کافی.
علائم هشدار:
- تعویض نوار بهداشتی هر ساعت برای بیش از دو ساعت متوالی (خونریزی شدید).
- سرگیجه یا ضعف شدید، تپش قلب یا غش.
- تب، درد شکمی شدید یا بوی نامطبوع ترشحات؛ در این موارد باید فوری به پزشک مراجعه کند.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.