دکترم گفته بود قبل بارداری واکسن سرخجه بزنم چون سیستم ایمنی بدنم پایین بود الان یک ماهه زدم رحمم از روز اولی ک زدم تا همین الان درد میکنه ترشح زرد خلطی دارم و بوی ترشح غلیظ تر شده دردشم هم دو طرف تخمدان هم وسط رحم درد میکنه جوری ک اصلا نمتونم رابطه برقرار کنم سه ساله پلی کیست هم دارم ولی از زمان ازدواجم درد ندارم
1 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
بایستی جهت بررسی از نظر عفونت و یا بررسی سایر علل درد معاینه شوید. ترشح زرد رنگ، و درد لگن میتواند از علائم عفونت لگن یا pid باشد. در هر صورت نیاز به معاینه دارید.
احتمالاً درد شما ناشی از یک واکنش التهابی مختصر به واکسن یا تشدید درد مرتبط با سندرم تخمدان پلیکیستیک است. در بیشتر موارد این وضعیت خودمحدودشونده است اما ترشح زرد و بوی نامطبوع نیاز به بررسی دارد تا عفونت رد یا تأیید شود. آرام باشید ولی پیگیری لازم است. راهکارهای عملی: - تا مشخص شدن علت از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید و استراحت نسبی داشته باشید. -کمپرس گرم ملایم روی پایین شکم ۱۵–۲۰ دقیقه چندبار در روز بگذارید. - در صورت امکان از مسکنهای بدون نسخه (استامینوفن یا ایبوپروفن) طبق دوز مجاز استفاده کنید مگر منع دارویی داشته باشید. - بهداشت ناحیه تناسلی را رعایت کنید، لباس نخی بپوشید و از دوش واژینال خودداری کنید؛ نمونه یا عکس از ترشحات نگه دارید برای مراجعه. علائم هشدار: - تب بالای ۳۸ درجه یا لرز - افزایش ناگهانی درد بسیار شدید یا خونریزی واژینال غیرطبیعی - ترشح چرکی بسیار بدبو، سبز یا خونی یا علائم ضعف/سرگیجه تخصص پیشنهادی: متخصص زنان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.