خونریزی در روز تخمک‌گذاری بعد از منوتروپین/استروژن

امروز ۱۳ سیکل تخمک گذاریمه دکترم چندروز پیش آمپول منوتروپین زد برای رشد فولیکول روز ۹ فولیکولم ۱۴بود آمپول زدن و دوتا دونه قرص فلوکونازول دادن.وقرص استروژن کونژوگه داده که از دیروز ۱۲سیکل شروع به خوردنش کردم دوبار اقدام کردم همین چندروزه امشبم میخاستم اقدام کنم چون روز تخمک گذاریم هست اما دیدم خونریزی با لخته داشتم مثل روز سوم پریودی توروخدا بگید از چیه از کدوم داروها میشه دگ اقدام نمیتونم بکنم؟
30 خرداد 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً خونریزی شما به‌خاطر تحریک تخمک‌گذاری با منوتروپین و تغییرات هورمونی ناشی از مصرف استروژن است.
در بیشتر موارد این خونریزی گذرا و غیرخطرناک است؛ نگران نباشید.
راهکار‌های عملی:
- فعلاً از اقدام جنسی خودداری شود تا خونریزی کمتر و وضعیت بررسی شود.
- از نوار بهداشتی استفاده و مقدار/رنگ خون و وجود لخته را یادداشت کنید؛ در صورت امکان عکس بگیرید.
- از مصرف خودسرانه آسپرین یا ایبوپروفن خودداری کنید؛ در صورت درد خفیف استامینوفن مصرف شود.
- با مرکز درمانی یا پزشک معالج تماس گرفته و وضعیت و دارو‌های مصرفی (از جمله فلوکونازول و استروژن) را گزارش دهید.
علائم هشدار:
- خونریزی خیلی شدید (تعویض پد هر یک ساعت یا لخته‌های بزرگ و زیاد)
- درد شکم یا لگن شدید همراه تب
- سرگیجه شدید، ضعف یا غش
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و ناباروری

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.