من۶ ماه هست که زبونم افت میزنه مثلا امروز میزنه فردا خوب میشه یا دیرتر خوب میشه بازدو سه روزی یا چند وقتی مثلا پنج روز نمیزنه چیزی باز دوباره میزنه گاهی روش سفیده کوچیکه گاهی بزرگه مسواک و خمیردندونمم عوض کردم و الآنم هفت روزی هست که گوشه لبم مثل تبخال بوداولش حباب داشت میترکید ولی الان گذشته ی جور دیگه شده عکسش گذاشتم ببینید لطفابگیدچی بزنم؟
13 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
0
توصیه به مراجعه حضوری برای تشخیص و بررسی علت مانند بیماری بهجت و انجام آزمایشات لازم می شود
احتمالاً علت اصلیِ تغییرات موقتی روی زبان «زبان جغرافیایی» است که بهصورت لکههای سفید و قرمز جابهجا ظاهر میشود؛ در برخی موارد ممکن است کاندیدیازیس (عفونت قارچی) باشد. در بیشتر موارد خوشخیم است و جای نگرانی شدید وجود ندارد. «راهکارهای عملی:» - از غذاها و نوشیدنیهای تند، اسیدی و خیلی داغ پرهیز کنید. - روزی ۲ بار مسواک نرم و روزی ۲–۳ بار شستوشوی ملایم با آب نمک گرم (نصف قاشق چایخوری نمک در لیوان آب گرم). - از خمیردندان بدون طعم قوی و از دهانشویه ملایم ضدعفونیکننده استفاده کنید یا فقط آب نمک اگر دهانشویه ندارید. - لبهای گوشهای را مرطوب نگه دارید، از لیسیدن یا کندن پوستهها خودداری کنید. «علائم هشدار:» - زخمی که بیش از دو هفته بهبود نیابد یا خونریزی مداوم. - درد شدید، تب یا مشکل در بلع/تنفس. - رشد سریع، سفتی یا تغییر رنگ پیشرونده در ناحیه. «تخصص پیشنهادی:» متخصص بیماریهای دهان و فک و صورت
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.