پریود در روز ۱۴ بعد از انتقال جنین؛ علت و اقدام فوری

سلام امروز روز ۱۴انتقال جنینم هست روز۱۲بی بی چک زدم منفی شد ولی همچنان داروهام رو مصرف کردم ولی امروز عصر پریود شدم آزمایش دادم جواب منفی بود طبق همیشه فرداروز پریودیم بوده چرابااینکه دارو مصرف میکردم پریود شدم
روزی دوتا شیاف پرژسترون ۴۰۰
یکی آمپول ۵۰
ودوتا قرص استرادیول ۲میخوردم
7 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این خونریزی یا ناشی از نوسان یا ناکافی بودن حمایت هورمونی (پرژسترون/استرادیول) است یا خونریزی لانه‌گزینی/شروع قاعدگی؛ در بیشتر موارد این خونریزی زودگذر است و لازم نیست خیلی نگران باشید.
راهکار‌های عملی:
- دارو‌ها را دقیقاً طبق نسخه ادامه دهید و زمان و دوز را ثبت کنید.
- همین امروز آزمایش کمّی بتا-اچ‌سی‌جی خون انجام دهید تا میزان هورمونی بررسی شود.
- مقدار و رنگ خونریزی و درد را یادداشت کنید و از پوشک یا نوار بهداشتی مناسب استفاده کنید.
- استراحت نسبی، کاهش فعالیت سنگین و مصرف مایعات کافی تا اعلام نتیجه آزمایش.
علائم هشدار:
- خونریزی شدید که با هر ساعت یک پد کامل شود یا لخته‌های بزرگ دفع شود.
- درد شدید شکمی یا تب همراه با خونریزی.
- سرگیجه شدید، غش یا ضعف ناگهانی.
تخصص پیشنهادی: متخصص نازایی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.